آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
پستانك مانع تغذيه نوزاد از شير مادر می شود
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

پستانك مانع تغذيه نوزاد از شير مادر می شود

عضو هيئت علمي وزارت بهداشت گفت: استفاده از بطري و پستانك مانع تغذيه نوزاد از شير مادر مي‌شود؛ اين گونه وسايل از نظر مكيدن و نوع بافت با س-ي-ن-ه مادر بسيار تفاوت دارد و براي نوزاد ايجاد شبهه مي‌كند.

خليل فريور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طي بررسي‌هايي كه سازمان جهاني بهداشت و مراكز علمي به عمل آوردند، به اين نتيجه رسيدند كه اگر تغذيه در ساعت اول تولد در يك نوزاد رسيده و سالم و مادري كه وضعيت تثبيت‌شده‌ دارد، در اتاق زايمان آغاز شود، مي‌تواند به برقراري رابطه عاطفي بهتر بين مادر و نوزاد و مواد اوليه‌اي كه بايد در بدو تولد به نوزاد برسد، كمك كند.

وي در رابطه با ضريب هوشي نوزادان گفت: بررسي‌هاي علمي نشان داده است، در نوزاداني كه از شير مادر تغذيه مي‌كنند، علاوه بر برقراري رابطه عاطفي بين مادر و نوزاد، به دليل وجود تركيباتي در شير مادر، ضريب هوشي نوزاد افزايش مي‌يابد.

عضو هيئت علمي وزارت بهداشت افزود: نوزاداني كه از شير مادر تغذيه مي‌كنند، بيماري‌هاي دوران طفوليت در بين آنها كمتر است و در نتيجه كمتر دچار سوء تغذيه و چاقي مي‌شوند همچنين اين نوزادان كمتر به ديابت و بيماري‌هاي مختلف گوارشي، كليوي، تغذيه‌اي و غددي مبتلا مي‌شوند و در نتيجه از قلب و عروق سالم‌تري برخوردار بوده و كمتر به فشار خون و افزايش كلسترول دچار مي‌شوند بنابراين شير مادر پايه و زيربناي سلامتي هر فرد است.

فريور در خصوص نوزاداني كه از شير مادر تغذيه نمي‌كنند، خاطرنشان كرد: در نوزاداني كه از شير مادر تغذيه نمي‌كنند، با افزايش سن، احتمال ابتلا به بيماري‌هايي مانند انواع آلرژي‌ها، پوليپ و آسم بيشتر است و در حقيقت سلامتي آينده اين نوزادان از ضمانت خوبي برخوردار نيست.

وي افزود: امتناع نوزاد از خوردن شير مادر به دلايل مختلف ممكن است ايجاد شود و در سنين مختلف متفاوت است؛ ممكن است نوزاد از يك س-ي-ن-هيا هر دو س-ي-ن-همادر شير نخورد يا س-ي-ن-هبه نحو صحيح در دهان او گذاشته نشود، همچنين ممكن است دلايل ديگري مانند درد، انسداد بيني و مشكل بلع در نوزاد وجود داشته باشد

اين متخصص كودكان ادامه داد: دليل ديگري كه نوزاد از شير مادر تغذيه نمي‌كند، استفاده از بطري و پستانك‌هايي است كه براي تغذيه نوزاد استفاده مي‌شود؛ اين گونه وسايل از نظر مكيدن، ميزان جريان و نوع بافت با س-ي-ن-ه مادر بسيار تفاوت دارد و براي نوزاد ايجاد شبهه می كند.

 


تبلیغات کلیکی
سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعيد كريمي

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 981
بازدید دیروز : 457
بازدید هفته : 1438
بازدید ماه : 4632
بازدید کل : 948482
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2







Powered by WebGozar